Fischer Andrea

Cím: PhD
Nem: nő
Születési év: 1968
Születési hely: Magyarország
Email-cím(ek):Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: 872-1707

Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2011
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1991
Tudományág(ak): angol nyelv és irodalom (tanárszak)
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
Exeter University, Anglia Master of Education in Teacher Education for TEFL 1996
     
     

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészettudományi Kar
Intézet: Tanárképző Központ
Tanszék: Szakmódszertani Csoport
Beosztás: egyetemi docens

Korábbi munkaadó: Eszterházy Károly Főiskola, Eger
Beosztás: főiskolai adjunktus

Egyéb korábbi munkaadó: ELTE-CETT (Angol Tanárképző Központ)
Beosztás: tanársegéd, nyelvtanár


Kutatási és oktatási szakterületek
Tanárképzés; Nyelvtanítás módszertana; Reflektív gondolkodás; Mentorképzés


Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Tanárképző Központ kutatócsoportja

Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
2014- Órarend koordinátor (Tanárképző Központ-Anglisztika Intézet között)
   
   

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
angol C2
szlovén B1-B2
   

Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
     
     
     

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
IATEFL - Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete tag
HUSSE tag
   

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
     
     
     
     

Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

 

Publikációs lista

(MTMT)

 

Monográfiák

 

Szerkesztett kötetek

Tanárjelölti kézikönyv (2015) Patrocínium, Budapest. (társszerkesztő: Dringó-Horváth Ida)

Könyvfejezetek

A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben. Kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára. Bologna füzetek 2. (Társszerző: Halász Gábor) 2009.

Cikkek tudományos folyóiratokban

Tanulás a tanárképzésben: a tanulóként szerzett élményektől a tanári filozófiáig. In: Százarcú pedagógia (szerk. Torgyik Judit) International Research Institute, Komarno 2015. p.383-391.

Konferenciaközlemények

Something Old, Something New: Motivation Revisited. In: IATEFL Slovenia 22ndConference Selections 2015

Recenziók

Illés. É.-Rády.M. Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára. Akadémiai Kiadó. In: Modern Nyelvoktatás. 2014/1.

Fordítások

 

Szépirodalmi alkotások

 

Film és multimédia

 

Diszkográfia

 

Konferenciaszervezés

I. Mentorkonferencia. 'Óratervezés elméletben és gyakorlatban'. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészettudományi Kar. 2014. október 10.

II. Mentorkonferencia. Reflexió és Portfólió. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészettudományi Kar. 2015. október 16.

Nyilvános megjelenések

Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, Budapest. 2004. november 3-5.

A feltételezett tanulási kudarc és a tanulási stratégiák dominanciája közötti összefüggés a felsőoktatásban. (Társelőadó: Ollé János) V. Kiss Árpád konferencia, Debrecen, 2007. szeptember 28-29.

Facilitating Learning. IATEFL-Slovenia Konferencia. Topolsica, Szlovénia, 2008. március 22-25.

All CETT and Done? Establishing a Professional Community. (Társelőadók:Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) IATEFL Hungary Konferencia, Balatonfüred. 2008. október 3-5.

Reflections on Developing Reflective Competence. HUSSE Konferencia. Budapest. 2013. január 22-24.

How to Develop Reflective Competence? Linguistics Beyond and Within Konferencia. Lublin, Lengyelország. 2013. november 3.

Bilingual Education in Hungary: A Short History and the Status Quo. Bilingualism - One Goal, Many Ways. Swietokryzyskie Konferencia. Kielce, Lengyelország. 2014. november 6.

A reflektív kompetencia fejlesztése. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Komárno, Szlovákia. 2015. január 12-14.

Motivation Revisited. Workshop. IATEFL-Slovenia. Terme Topolsica, 2015. március 6.

Something Old, Something New: Myths, Methods and Motivation. Plenáris előadás az IATEFL Hungary Konferencián. Budapest. 2015. okóber 9.

'Lépőkövek a mindennapokra'. Plenáris előadás a Globus Nyelviskola Vállalati Nyelvoktatás Konferenciáján. Budapest. 2015. november 7.



Andrea Fischer

Title: PhD
Gender: F
Year of Birth: 1968
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: +36-1-872-1707

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2011
Discipline: Education
Title of Thesis: Preparing Teacher Trainees for Developing Learner Training
Issuing Institution: ELTE University, Budapest

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1991
Discipline(s): MA in Teaching English
Issuing Institution: ELTE University, Budapest

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Exeter University, UK MEd in Teacher Education 1996
     
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre and Institute of English Studies
Department: Methodology Team
Current Position(s): Associate Professor, Teacher Trainer

Previous Employer: Eszterházy College, Eger
Previous Position Held: Senior lecturer

Other Previous Employers: ELTE CETT (Centre for English Teacher Training
Other Previous Positions Held: Assistant lecturer, Language Instructor


Areas of Research and Teaching

Teacher Training, Reflective Practice, Mentor Training

Membership in Research Groups and Projects


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
   
   
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English C2
Slovene B2
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
IATEFL- Hungary  
HUSSE  
   
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
     
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

(MTMT)

 

Edited Books and Journals

Tanárjelölti kézikönyv (Handbook for Trainees) 2015. co-editor: Dringó-Horváth Ida. Budapest: Patrocínium.

Chapters in Books

A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben. (Learning outcomes in Higher Education. Research Report) Kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára. Bologna füzetek 2. (co-author Halász Gábor) 2009.

Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Tanulás a tanárképzésben: a tanulóként szerzett élményektől a tanári filozófiáig. (Learning in Teacher Training) In: Százarcú pedagógia. Komarno: IRS pp. 383-391.

Portrait of a Professional Community in Hungary. In: Humanising Language Teaching, Year 11, Issue 4 (Társszerzők: Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) http://www.hltmag.co.uk/aug09/sart.htm (2009)

Nyelvvizsga felkészülés: miben segíthet a Newsweek? (Exam preparation with the help of Newsweek) Nyelv-info 2002/1. p. 8-12

Nyelvi ötlettár. Mentor-Támpont. Vol. 3.3.(2002) p. 23-26.

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Something Old, Something New: Motivation Revisited. In: IATEFL Slovenia 22nd Conference Selections (2015)

Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.In: Tanulás, kommunikáció, nevelés. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság, Budapest, p.165. (2004)

Book Reviews

Illés Éva – Rády Annamária: Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára (Speaking tasks for English intermediate language exams) Modern Nyelvoktatás XX. /1–2. szám, p.24-25. 2014.

Opportunities not to miss. NovELTy. Vol.8/2. (2001) p. 12-18.

Translations

 

Creative Writing

 

Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)

Discography

 

Organisation of Conferences

1st Mentor Conference (Károli University, Budapest) Oct.10, 2014

2nd Mentor Conference (Károli University, Budapest) Oct. 19, 2015

Academic and public Appearances (Live and Electronic)

Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, Budapest. 2004. november 3-5.

A feltételezett tanulási kudarc és a tanulási stratégiák dominanciája közötti összefüggés a felsőoktatásban. (Társelőadó: Ollé János) V. Kiss Árpád konferencia, Debrecen, 2007. szeptember 28-29.

Facilitating Learning. IATEFL-Slovenia Konferencia. Topolsica, Szlovénia, 2008. március 22-25.

All CETT and Done? Establishing a Professional Community. (Társelőadók:Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) IATEFL Hungary Konferencia, Balatonfüred. 2008. október 3-5.

Reflections on Developing Reflective Competence. HUSSE Konferencia. Budapest. 2013. január 22-24.

How to Develop Reflective Competence? Linguistics Beyond and Within Konferencia. Lublin, Lengyelország. 2013. november 3.

Bilingual Education in Hungary: A Short History and the Status Quo. Bilingualism - One Goal, Many Ways. Swietokryzyskie Konferencia. Kielce, Lengyelország. 2014. november 6.

A reflektív kompetencia fejlesztése. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Komárno, Szlovákia. 2015. január 12-14.

Motivation Revisited. Workshop at IATEFL-Slovenia. Topolsica, Slovenia. March 6, 2015

Something Old, Something New: Myths, Methods and Motivation. PLenary at IATEFL-Hungary Conference. Budapest Oct. 9, 2015.