Pedagógus szakvizsgák

Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak,
speciális szakterületekkel:

I. Preventív és korrektív (fejlesztő) pedagógiai pszichológia
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, preventív és korrektív  pedagógiai pszichológia szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a felsőfokú óvónői, főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, amellyel felkészülnek a 4-12 éves korosztály differenciált módon történő fejlesztésére, a fejlődési zavarok felismerésére, a korrekcióhoz szükséges módszerek és eszközök megválasztására.

II. Iskolai szabadidős programok szervezési feladatai
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, iskolai szabadidős programok szervezési feladatai szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a különböző kulturális, sport-, szociális, oktatási, nevelési és egyéb szolgáltató intézményekben létesített játék és szabadidős alkalmak, tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére; a szabadidős kultúra fejlesztésére, népszerűsítésére.

III. Tehetségfejlesztés, tehetséggondozás
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, tehetséggondozás tehetségfejlesztés szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a felsőfokú óvónői, főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a különböző tehetségek felismerésére, fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

IV. Iskolai nevelési- és szociálpszichológiai ismeretek
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, iskolai nevelési- és szociálpszichológiai ismeretek szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a különböző nevelési szituációk felismerésére, közösségi-társasfejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

V. A lelki, fizikai egészség megőrzésének és fejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései az iskolában
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, a lelki, fizikai egészség megőrzésének és fejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései az iskolában szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a különböző személyiségtípusú gyermekek felismerésére, fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére a testi-lelki egészségegységében.

VI. Család- és gyermekvédelem
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, család- és gyermekvédelem szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a felsőfokú óvónői, főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a családi és a családorientált nevelés felismerésére, fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

VII. Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként a képesek a különböző tantárgy-pedagógiai speciális kérdéskörök felismerésére, fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

VIII. Gyakorlatvezető óvodapedagógus
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, gyakorlatvezető óvodapedagógus szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: felsőfokú óvónői, főiskolai oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként képesek a különböző óvodai tevékenységek, foglalkozások, nevelési szituációk professzionális kezelésére, a hallgatók óvópedagógusi kompetenciáinak fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

IX. Gyakorlatvezető tanító (a modul felvételének feltétele 5 év általános iskolai gyakorlat)
Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: szakvizsgázott pedagógus, gyakorlatvezető tanító szakiránnyal.
A szakirányú továbbképzési szak célja: a főiskolai vagy egyetemi szintű pedagógus oklevéllel rendelkezőknek olyan ismeretek nyújtása, készségek és képességek fejlesztése, amelyeknek eredményeként képesek a különböző iskolai tevékenységek, foglalkozások, nevelési szituációk professzionális kezelésére, a hallgatók tanítói, kompetenciáinak fejlesztésére, a fejlesztő tevékenységek kezdeményezésére, megszervezésére és vezetésére.

Intézményünk jelenleg hatályos, valamint korábbi mintatantervei honlapunkról letölthetők. (Kattintson ide!)