Prescott, Frank

Cím: PhD
Nem: Ferfi
Születési év: 1965
Születési hely: Wolverhampton, England
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: 

Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2014
Tudományág: Language pedagogy
Disszertáció címe: Adapting to the requirements of written academic discourse on entering university
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd University

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1988
Tudományág(ak): English language and literature
Oklevelet kiállító intézmény: University of St Andrews Scotland

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
Murray House Teacher Training College PGCE Secondary English 1993
     
     

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó:
Kar: Bölcsészettudományi Kar
Intézet:
Tanszék:
Beosztás:

Korábbi munkaadó:
Beosztás:

Egyéb korábbi munkaadó:
Beosztás:


Kutatási és oktatási szakterületek

Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel


Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
   
   
   
   
   

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
   
   
   
   
   

Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
     
     
     

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
   
   
   
   

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
     
     
     
     
     

Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

 

Publikációs lista

(MTMT)


Monográfiák


-

Szerkesztett kötetek, folyóiratok

-

Könyvfejezetek

Prescott, F. J. (2010). Entering an academic discourse community: First-year students adapting to the requirements of university. In T. Frank & K. Károly (Eds.), Gateways to English: Current Hungarian doctoral research (pp. 311-327). Budapest, Hungary: Eötvös University Press.

Prescott, F. J. (2012). Questioning autonomy in language learning: A literature review. In É. Illés & T. Eitler (Eds.), Studies in applied linguistics in honour of Edit H. Kontra (pp. 191-198). Budapest, Hungary: ELTE BTK.


Cikkek tudományos folyóiratokban

Prescott, F. J. (2007). Organisational strategies in the writing of entry-level university students. WoPalP (Working Papers in Language Pedagogy) 1, 17-37. Available http://langped.elte.hu/WoPaLP1-2007.htm

Prescott, F. J. (2011). Validating a long qualitative interview schedule. WoPalP (Working Papers in Language Pedagogy) 5, 16-38. Available http://langped.elte.hu/WoPaLP5-2011.htm


Konferenciaközlemények

Prescott, F. J. (2006). The importance of the group: A case study of a university first-year academic skills class.In M. Nikolov & J. Horváth (Eds.), University of Pécs Roundtable 2006: Empirical studies in English applied linguistics. Pécs, Hungary: Lingua Franca Csoport. Available http://mek.oszk.hu/04900/04902/04902.pdf

Prescott, F. (2008). The ‘problem’ of student writing in Hungarian higher education. Paper presented at II. Alkalmazott Nyelvézeti Doktorandusz Konferencia, MTA Nyelvtudományi Intézet, 2008, Budapest. Available http://www.nytud.hu/alknyelvdok08/proceedings08.pdf.

Prescott, F. J. (2011). Using social networks to create parallel digital classrooms and teach digital literacy. In K. B. Bérces, K. Földváry, & R. M. Kóris (Eds.), Proceedings of the HUSSE10 Conference, 27-29 January 2011 Linguistics Volume (pp. 66-73). Debrecen, Hungary: Hungarian Society for the Study of English. Available http://mek.oszk.hu/10100/10172/10172.pdf

Prescott, F. J. (2014). A grounded theory of student enculturation into written academic discourse. In M. Ladányi, Zs. Vladár, & É. Hrenek (Eds.), MANYE XXIII. Nyelv - társadalom – kultúra: Interkulturális és multikulturális perspektívák I-II (pp. 377-383). Budapest, Hungary: Tinta Könyvkiadó.

Prescott, F. J. (2014) Using a virtual learning environment to augment classroom learning at university. In V. Ruttkay & B. Gárdos (Eds.), HUSSE 11 Proceedings of the 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English (pp. 66-73). Budapest, Hungary: L’Harmattan. Available http://www.eltereader.hu/media/2014/12/HUSSE_Proceedings_of_the_Hungarian_Society_for_the_Study_of_English_2013_Conference.pdf

Prescott, F. J. (in press). In at the deep end: the struggles of first-year university students adapting to the requirements of written academic discourse in an EFL context. Paper delivered at theFirst Conference on Academic Writing in Eastern Europe, West University, Timisoara, Romania, April 3-6, 2014.

Prescott, F. J. (in press). Observations from the language classroom: the importance of the group. Paper delivered at theIATEFL-Hungary 24th Annual Conference, Pannon University Veszprém, Hungary, October 3-5, 2014.


Recenziók

-

Fordítások

-

Szépirodalmi alkotások

-


Film és multimédia

-

Diszkográfia

-

Konferenciaszervezés




Nyilvános megjelenések




Egyéb





Prescott, Frank

Title: PhD
Gender: Male
Year of Birth: 1965
Place of Birth (Country): UK
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: ?

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2014
Discipline: Language Pedagogy
Title of Thesis: Adapting to the requirements of written academic discourse on entering university
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1988
Discipline(s): English Language and Literature
Issuing Institution: University of St Andrews, St Andrews, Scotland

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Moray House College of Education, Heriot-Watt University, Edinburgh PGCE Secondary English 1993
     
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: English
Department: English Linguistics
Current Position(s): Associate Professor

Previous Employer: Eötvös Loránd University
Previous Position Held: Lektor

Other Previous Employers: -
Other Previous Positions Held: -


Areas of Research and Teaching

Academic writing, English for Special Purposes, Media Studies, English Language Pedagogy


Membership in Research Groups and Projects - None


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
   
   
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
Hungarian Intermediate reading/listening; Lower intermediate speaking/writing
French Lower intermediate
German Elementary
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
IATEFL-Hungary Committee member
   
   
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
     
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

(MTMT)


Monographs


-

Edited Books and Journals

-

Chapters in Books 

Prescott, F. J. (2010). Entering an academic discourse community: First-year students adapting to the requirements of university. In T. Frank & K. Károly (Eds.), Gateways to English: Current Hungarian doctoral research (pp. 311-327). Budapest, Hungary: Eötvös University Press.

Prescott, F. J. (2012). Questioning autonomy in language learning: A literature review. In É. Illés & T. Eitler (Eds.), Studies in applied linguistics in honour of Edit H. Kontra (pp. 191-198). Budapest, Hungary: ELTE BTK.

Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Prescott, F. J. (2007). Organisational strategies in the writing of entry-level university students. WoPalP (Working Papers in Language Pedagogy) 1, 17-37. Available http://langped.elte.hu/WoPaLP1-2007.htm

Prescott, F. J. (2011). Validating a long qualitative interview schedule. WoPalP (Working Papers in Language Pedagogy) 5, 16-38. Available http://langped.elte.hu/WoPaLP5-2011.htm

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Prescott, F. J. (2006). The importance of the group: A case study of a university first-year academic skills class.In M. Nikolov & J. Horváth (Eds.), University of Pécs Roundtable 2006: Empirical studies in English applied linguistics. Pécs, Hungary: Lingua Franca Csoport. Available http://mek.oszk.hu/04900/04902/04902.pdf

Prescott, F. (2008). The ‘problem’ of student writing in Hungarian higher education. Paper presented at II. Alkalmazott Nyelvézeti Doktorandusz Konferencia, MTA Nyelvtudományi Intézet, 2008, Budapest. Available http://www.nytud.hu/alknyelvdok08/proceedings08.pdf.

Prescott, F. J. (2011). Using social networks to create parallel digital classrooms and teach digital literacy. In K. B. Bérces, K. Földváry, & R. M. Kóris (Eds.), Proceedings of the HUSSE10 Conference, 27-29 January 2011 Linguistics Volume (pp. 66-73). Debrecen, Hungary: Hungarian Society for the Study of English. Available http://mek.oszk.hu/10100/10172/10172.pdf

Prescott, F. J. (2014). A grounded theory of student enculturation into written academic discourse. In M. Ladányi, Zs. Vladár, & É. Hrenek (Eds.), MANYE XXIII. Nyelv - társadalom – kultúra: Interkulturális és multikulturális perspektívák I-II (pp. 377-383). Budapest, Hungary: Tinta Könyvkiadó.

Prescott, F. J. (2014) Using a virtual learning environment to augment classroom learning at university. In V. Ruttkay & B. Gárdos (Eds.), HUSSE 11 Proceedings of the 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English (pp. 66-73). Budapest, Hungary: L’Harmattan. Available http://www.eltereader.hu/media/2014/12/HUSSE_Proceedings_of_the_Hungarian_Society_for_the_Study_of_English_2013_Conference.pdf

Prescott, F. J. (in press). In at the deep end: the struggles of first-year university students adapting to the requirements of written academic discourse in an EFL context. Paper delivered at theFirst Conference on Academic Writing in Eastern Europe, West University, Timisoara, Romania, April 3-6, 2014.

Prescott, F. J. (in press). Observations from the language classroom: the importance of the group. Paper delivered at theIATEFL-Hungary 24th Annual Conference, Pannon University Veszprém, Hungary, October 3-5, 2014.


Book Reviews

-

Translations

-

Creative Writing

-


Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)

-


Discography

-


Organisation of Conferences




Academic and public Appearances (Live and Electronic)