Lajos Péter

Cím: PhD/ habil
Nem: Férfi
Születési év: 1964
Születési hely: Magyarország
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám:

Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 1998
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Dadogó gyermekek, dadogó és hadaró fiatalok változása a rituálinnovatív terápia hatására
Oklevelet kiállító intézmény: Magyar Tudományos Akadémia Doktori Tanács

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1994
Tudományág(ak): Pszichológia
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola logopédia – oligofrénpedagógiai szakos gyógypedagógiai tanár 1988 
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Pszichológia Intézet Klinikai és mentálhigiéniai felnőtt szakpszichológus. 2006
Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar Pszichoterápia Szakképzési Program Pszichoterapeuta 2017


Munkatapasztalat

Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészettudományi Kar
Intézet: Pszichológiai Intézet
Tanszék: Klinikai pszichológia
Beosztás: tanszékvezető főiskolai tanár

Korábbi munkaadó: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Beosztás: tanszékvezető, főiskolai tanár

Egyéb korábbi munkaadó: Kaposvári Egyetem
Beosztás: tanszékvezető főiskolai tanár

Egyéb korábbi munkaadó: Kecskeméti Főiskola
Beosztás: főiskolai tanár


Kutatási és oktatási szakterületek

Beszédfolyamatossági zavarok elmélete, diagnosztikája és terápiája.
Klinikai pszichológia, pszichoterápia, analitikusan orientált pszichoterápia.
Felnőtt és gyermek dadogók kötődési mintázatainak elemzése.

Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel

ERASMUS Academic Network NetQues program 2011-2013
Európai Logopédiai Képzések standardjainak és minőségeinek összehangolása.(Network for Tuning Standards and Quality of Education Programmes in Speech and Language Therapy/Logopaedics across Europe (NetQues): a multilateral academic and professional network. (Project No. 177075-LLP-1-201) Magyarországi kutatásvezető.


Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
2006-2016 logopédia szakirányfelelős 
2003, 2009, 2016 Dadogásról Mindenkinek Egyetemi jegyzet, szakkönyv
   
   
   


Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
Angol középfokú "C" típusú nyelvvizsga 
Orosz a tudományos fokozat megszerzéséhez szükséges egyetemi záróvizsga
   
   
   


Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
Bolyai János Kutatói Ösztöndíja Magyar Tudományos Akadémia 1999/2001
Bács-Kiskun Megyei Kutatási Díj Bács-Kiskun Megyei Fejlesztési Alapítvány 1998, 2001
Szabó Gyula és felesége, Bíró Ilona által alapított díj Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola 1999
Tudományos Pályázat III. és I. díj Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság 1989, 1993


Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
Magyar Pszichológiai Társaság  
Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Elnök 2008-2011
   
   


Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
2002 University of Maryland   Fulbright kutatói ösztöndíj
2009 Universität Regensburg Erasmus oktatói csereprogram
     
     
     


Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
Aszalai Anett,
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
Dadogó gyermek és anya interakciójának vizsgálata 2017
Bacsárdi Csilla,
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
Dadogó gyermekek kötődésének vizsgálata  
Őrley Mária Zita,
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
Afázia  


Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
Szanati Dóra Viktória,
Debreceni Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
Koraszülött csecsemők és kisgyermekek receptív és expresszív kommunikációjának elemzése egészségpszichológiai szemszögből 2011
     
     
     

 

Publikációs lista

Szakkönyvek

LAJOS, P.(2003, 2008, 2016): Dadogásról mindenkinek. Budapest, Pont Kiadó. 163.o.

LAJOS, P. (1999): A rituálinnovatív terápia (RIT) eredményessége a logopédiában (Dadogó gyerekek, dadogó és hadaró fiatalok változása a terápia hatására). Bp., Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Kiadványa. 97.o.

Könyvfejezetek

LAJOS, P: (2013): Hadarás. Foniátria és társtudományok – In.: A hangképzés, beszéd és nyelv, a nyelés és a gyermekkori hallás élettana, kórtana diagnosztikája és terápiája. II.kötet Hirschberg J. – Hacki T. – Mészáros K. (szerk), Budapest, ELTE Eötvös Kiadó. 97- 103.o.

LAJOS, P: (2013): A dadogás hazai vonatkozásai és logopédiai kezelésének módozatai. Foniátria és társtudományok – A hangképzés, beszéd és nyelv, a nyelés és a gyermekkori hallás élettana, kórtana diagnosztikája és terápiája. II.kötet Hirschberg J. – Hacki T. – Mészáros K.(szerk.),Budapest, ELTE Eötvös Kiadó. 95 – 97.o.:

LAJOS, P.(2004, 2012): A rituálinnovatív terápia (RIT) alkalmazása gyermek dadogók kezelésében. In: GORDOSNÉ Dr. SZABÓ A., (szerk.), Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia.  Budapest, Medicina Kiadó. 559 – 568. o.

LAJOS, P.(2004): A dadogás. In.: Logopédia. Sulinova Közoktatás-fejlesztés és Pedagógus-továbbképzési Kht. 81- 85. o.

LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1991): A RIT alkalmazása dadogó gyermekek kezelésében. In: Nonverbális pszichoterápiák. JUHÁSZ, S. – BÍRÓ, S. (szerk.), Animula Kiadó, 150 - 158. o.

Tudományos közlemények

LAJOS, P. (2014): Brief History and Summary of the Cluttering Course at ELTE University in Hungary. Perspectives on Global Issues in Communication Sciences and Related Disorders. American Speech-Language-Hearing Association Special Interest Group 17 Vol., 4, No. 2, September., 2014 pp.51-56 http://perspectives.pubs.asha.org/ss/Permissions.aspx

LAJOS,P. (2012): Case Study of 13-year Old Boy Suffering from Depression and Stuttering. Logopedia Silesiana 1. Wydawnictwo Universytetu Slaskiego, Katowice 19 – 29.

LAJOS, P. (2012): The Cluttering Course at ELTE in Hungary and the Basic Theories of Cluttering. Logopedia. Polskie Towarzystwo Logopedyczne. Tom 41. 9 - 23.

LAJOS, P. (2011): Beszéd és Lélek. Adalékok a dadogás pszichoanalitikus értelmezéseihez. Gyógypedagógiai Szemle. 213-220.o.

LAJOS, P.(2009): Miért tűnik gyógyíthatatlannak a dadogás? Fejlesztő Pedagógia, 20.évf. 2. szám. 34-35.o.

LAJOS, P. (2007): The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.

LAJOS, P. (2006): „Akire mindig kevés idő jutott” Egy 13 éves depressziós, dadogó fiú vizsgálata. Beszédgyógyítás. 17.évf. 1.sz. 1-19.      

LAJOS, P. (2005): Határeseti személyiségzavar és dadogás. Beszédgyógyítás. 16.évf. 1.sz. 5-11.

LAJOS, P.(2004): A dadogás kognitív terápiája. Képzés és Gyakorlat. A Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Karának Folyóirata. II. évf. 1. szám, 20–22. o.

LAJOS, P.(2003): Gyermekkori beszédhibák. A korai dadogás. Képzés és Gyakorlat. A Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Karának Folyóirata. I. évf. 2. szám, 17–21. o.

LAJOS P. – LŐRIK J.(2002): A dadogás mint a nyelvi képességek funkciójának zavara. Gyógypedagógiai Szemle Különkiadása. A Magyar Tudomány Napjának Előadásai 2001. 94-105.

LAJOS, P.(2002): Egy psychogén dysphoniás nőbeteg rövid dinamikus fókuszterápiájának tapasztalatai. Gyógypedagógiai Szemle 3. 199-202. o.

LAJOS, P. (2001): A beszédhelyzeteket nem lehet elkerülni. A serdülőkori dadogás. Fordulópont, 1, 79-84. o.

LAJOS, P. (2000): Az átszoktatás, a kezesség és a laterális dominancia összefüggései a dadogással. Gyógypedagógiai Szemle, 3, 203-207. o.

LAJOS, P. (1999): Az óvodáskori dadogás, Csengőszó, Módszertani folyóirat tanítóknak, 1-2, (március) 36 - 37. o.

LAJOS, P. (1998): A rituálinnovatív terápiában (RIT) készült rajzok bemutatása, elemzése. Beszédgyógyítás, 1998/3, 64 - 71. o.

LAJOS, P. (1995): A dadogás tüneteinek hálózatos szerkezete, Gyógypedagógiai Szemle, 1, 2 7. o.

LAJOS, P. (1993): A RIT hatékonyságának vizsgálata I. Beszédgyógyítás, 1993/1, 24 - 27. o.

LAJOS, P. (1993): A RIT hatékonyságának vizsgálata II. Beszédgyógyítás, 1993/2/3, 34-47. o.

JUHÁSZ, S. - FEKETÉNÉ GACSÓ, M. - LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1993): A Rituál-innovatív terápia (RIT) és annak alkalmazása dadogó felnőttek és gyermekek kezelésében. Fejlesztő Pedagógia, 3, 50 -54. o.

LAJOS, P. (1989): A Rituálinnovatív csoportpszichoterápia alkalmazásának kísérlete dadogó gyermekek kezelésében. Gyógypedagógiai Szemle, 4, 295 - 304. o.

Ismeretterjesztő írások

LAJOS, P (1999): Játék közben kevésbé jönnek elő a hibák. Kismama, 11, 25. o.

LAJOS, P. (1999): Rítusterápia. Integráció. Kecskeméti Főiskola Hallgatói Önkormány-zatának lapja. 2, 8. o.

LAJOS, P (1999): Mozgás, zene, gesztus, tánc, képzőművészet, játék, rítus. A nonverbális pszichoterápiák. Integráció, Kecskeméti Főiskola Hallgatói Önkormányzatának lapja. 9, 17. o.

LAJOS P. (1994): A RIT gyógyításmód. Élet és Tudomány, 16, 486 - 487. o.

Előadáskivonatok

Reichel, I. K. (USA), Scaler Scott, K. (USA), Myers, F.(USA), Bakker, K. (USA), Van Zaalen, Y. (Netherlands), de Touzet, B. (Argentina),  Busto, L. M. (Argentina), Diaz, C. L. (Argentina), Lajos, P. (Hungary), Makauskiene, V. (Lithuania), Miyamoto, S. (Japan), Bona, J. (Hungary), Haj-Tas, M. A. (Jordan), Bakhtiar, M. (Iran), Lilian, D. (South Africa), Shah, E. (Kenya), Barrett, H. (Uganda), Nanjaya, N. (Uganda), Kambanga, J. B. (Tanzania), Yasin, S. A. (Sudan), Ademola, G. S. (Nigeria) (May, 2011). The rise of global collaboration in exploring cluttering. The 9th World Congress of People Who Stutter, International Stuttering Association and 2nd Latin American Congress on Stuttering.18, 19, 20 and 21st of May 2011. Buenos Aires, Argentina.

LAJOS, P. (2006) - The Use of Art during Diagnosis and Treatment of Stuttering. 5th World Congress on Fluency Disorders, Dublin, Ireland International Fluency Association

LAJOS, P. – LORIK, J. – ALFARO, K. (2003): Stuttering as a disability of linguistic functions. 4th World Congress on Fluency Disorders. Montreal, Canada. Inter¬national Fluency Association. 50. p.

LAJOS, P. (2007): A dadogás pszichoanalitikus értelmezései. A passzív-agresszív személyiség és a dadogás. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Eger.

LAJOS, P. (2005): Egy 13 éves depressziós, dadogó fiú esetének explorációja. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Kőszeg.

LAJOS, P. (2004): Határeseti személyiségzavar és dadogás.  Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság és a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének XXXII. Országos Szakmai Konferenciájának előadásai, Pécs.

LAJOS, P. (2004): A dadogás viselkedésterápiái az Amerikai Egyesült Államokban.A Magyar Pszichológiai Társaság XVI. Nagygyűlésének előadásai, A Magyar Pszichológiai Társaság kiadványa, 153- 154. o.

LAJOS, P. (2001): „Ne hagyj el!” Egy psychogén dysphoniás nőbeteg rövid dinamikus fókuszterápiájának tapasztalatai. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Esztergom

LAJOS, P. (2000): Szabadasszociációs képek alkalmazása egy dadogó fiú terápiájában. Pszichológia 2000 Konferencia Előadásai, Magyar Pszichológiai Társaság kiadványa 262. o.

LAJOS, P. (1991): Rituálinnovatív terápia. A Pszichoterápiás Relaxáció Első Európai Kongresszusának Előadásai, In: BAGDY, E. - SZŐNYI, M. (szerk.), OTK. 110 -111. o.

LAJOS P. (1991): R.I.T. pour les enfants. Premier Congrès Europeen de Thérapie de Relaxation, In.: BAGDY, E - SZŐNYI, M. (szerk.), OTK. 117 - 119. o.

Recenziók

LAJOS, P.(2003): Dadogásról mindenkinek. Budapest, Pont Kiadó. 163. o.

„ZS.”(2004): Lajos Péter: Dadogásról mindenkinek. Óvodai Nevelés, Január 26- 27. o

D. KENEDLI, ESZTER.(2004): Segíts, hogy ki tudjam mondani! Mentor, Oktatási, Egészség- és Életmódmagazin, VI. évf., 6-7. szám, 14-15. o.

GIMES, J.(szerk.) (2004): A dadogásról mindenkinek. Mindennapi Tudomány, Március 17. szerda 8. 53. www.radio.hu

PIPICZ, K. (2004): Lajos Péter: Dadogásról - mindenkinek. Pszichológia Online. www.pszichologia.hu

FIL. YO HARJU, P. (1992): RIT - terapiasta ankyttajien hoidossa. Puhaterapeutti, 2, 22-25. 



Péter Lajos

Title: PhD, habil
Gender: M
Year of Birth: 1964
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number:

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 1998
Discipline: Education
Title of Thesis: Efficacy of RIT method in the treatment of stuttering children, stuttering and cluttering adults.
Issuing Institution: Hungarian Academy of Sciences and Art

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1994
Discipline(s): Psychology
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Barczi Gusztav College of Special Education B.S.S., (Bachelor of Science in Speech) 1988
University of Pécs, Hungary
Department of Psychology
Clin. Psych., (Clinical Psychologist) 2006
Semmelweis University, Budapest, Hungary Psychotherapist 2017

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute of Psychology
Department: Clinical Psychology
Current Position(s): Associate professor and head of  Clinical Psychology Department

Previous Employer: Eotvos Loránd University, Barczi Gusztav Faculty of Special Education, Budapest, Hungary
Previous Position Held: Associate professor of Speech and Head of Speech Department (2006-2016)

Other Previous Employers: Kaposvar University
Other Previous Positions Held: Associate professor


Areas of Research and Teaching

Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary, Faculty of Humanities, Institute of Psychology Department of Clinical Psychology, Pathopsychology, Diagnosis and Treatment of Communication Disorders, Courses on Clinical Psychology

Eotvos Loránd University, Barczi Gusztav Faculty of Special Education, Depatrment of Speech, Hungary,
Stuttering,Stuttering Therapy, Cluttering, Cluttering Therapy, Sympthomatic Speech Problems, Counselling in Speech Therapy.

Doctoral Program of Applicant languistic, Jannus Pannonius University, Pecs, Hungary
Fluency Disorders: Stuttering and Cluttering.


Membership in Research Groups and Projects

ERASMUS Academic Network NetQues program 2011-2013
Network for Tuning Standards and Quality of Education Programmes in Speech and Language Therapy/Logopaedics across Europe (NetQues): a multilateral academic and professional network. (Project No. 177075-LLP-1-201) Function: Hungarian Project Coordinator

Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
2006-2016 Head of Speech Department 
2003, 2009, 2016 Writting the book: “Stuttering” for Education of Students on the Field of Speech
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English Good understanding and reading, fair speaking and writing skills.
   
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
Research Award of National Society of Phoniatry and Speech Therapy   1989 and 1993
Award of the Foundation of the Bacs-Kiskun County   1998 and 2001
Award founded by Gyula Szabó and his wife Ilona Bíró    
“Bolyai” Grand   1999
Hungarian Academy of Sciences and Arts.   1999.

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
Hungarian Psychological Association  
Association of Hungarian Speech Therapists Chair 2008-2011
   
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
2002 University of Maryland Visiting Fulbright Scholar
2009 Universität Regensburg Erasmus Staff Mobility Programme
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
Aszalai, Anett,
ELTE
Research on children who stutter and their parents interaction  
Bacsárdi, Csilla,
ELTE
Research on attachment  of children who stutter  
Őrley, Mária Zita,
ELTE
Research on Aphasia  
Jobbágy, Eszter Zsuzsanna,
ELTE
Possibilities of computer application in the field of speech processing, speech therapy research  

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
Szanati, Dóra Viktória,
University of Debrecen
Analysis of Premature Infants and young children are receptive and expressive communication of health psychology perspective 2011
     
     
     

 

List of Publications

BOOKS


LAJOS, P. (2003., 2008, 2016) : Stuttering. Pont, Budapest, Hungary (in Hungarian)

LAJOS, P. (1999): Efficacy of RIT method in the treatment of stuttering children, stuttering and cluttering adults. Bárczi Gusztáv College of Special Education, Budapest, Hungary (in Hungarian)
 
REFEREED ARTICLES

LAJOS, P. (1989): "Application of RIT method in the treatment of children who stutter ", Special Educational Review, 4. 295 - 304. (in Hungarian)

LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1991): „Application of RIT method in the treatment of children who stutter”, S. Juhász –S. Bíró (Eds.): The Nonverbal Psychotherapies, 150 - 158. (in Hungarian)

JUHÁSZ, S. - FEKETÉNÉ GACSÓ, M. - LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1993) : "Application of RIT method in the treatment of children and adults who stutter ", Developing Education, 3. 50 -54. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1993): "Efficacy of RIT method I." Speech Therapy, 1. 24 - 27. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1993): "Efficacy of RIT method II." Speech Therapy," 2/3. 34-47. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1995): "The symptoms of stuttering", Special Educational Review , 1. 2 -7. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1998): "Drawings of stuttering children", Speech Therapy, 3. 64 - 71. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1999) : "Pre-school age stuttering", The Sound of Bell, Journal for Teachers, 1 -2. (March) 36 - 37. (in Hungarian)

LAJOS, P.(2000): "Relationship between shifting, handedness, lateral dominance and Stuttering", Special Educational Review , Special Educational Review, 3, 203-207. (in Hungarian)

LAJOS, P. (2001): „The speaking situations are difficult for adolescents who stutter”. Turning Point, 1, 79-84. (in Hungarian)

LAJOS, P. – LŐRIK, J. (2002): „Stuttering as a disability of linguistic functions”, Special Education Review. Presentations of the Day of the Hungarian Science 2001. 94 – 105 (in Hungarian)

LAJOS, P. (2002): „Experience of the short-term, dynamic, focal therapy of a women with psychic dysphony”. Special Education Review 3. 199 –202 (in Hungarian)

LAJOS, P.(2004): „Stuttering”. Study for the Hungarian Institute of Public Education. 81- 85. (in Hungarian)
 
LAJOS, P. (2004): „Application of RIT method in the treatment of children who stutter”, Special Education. Gordosné Szabó, A. dr. (Eds.), Medicína, Budapest 559 – 568. (in Hungarian)

LAJOS, P.(2004): „The Cognitive Therapy of Stuttering”. Training and Practice. University of Kaposvar. 1. 20–22. (in Hungarian)

LAJOS, P. (2005): „Borderlaine Personality Disorder and Stuttering”. Speech Therapy 1. 5-11. (in Hungarian)

LAJOS, P. (2006): “Case Study of a 13-years-old Boy with Depression and Stutter”. Speech Therapy 1.1-19. (in Hungarian)     

LAJOS, P. (2007): „The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering”. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.

LAJOS, P. (2009): „Why is so Difficult to Treat Stuttering?” Developing Education, 2. 34-35. (in Hungarian)

LAJOS, P. (2011): „Psychoanalitic Understanding of Stuttering”. Special Educational Review. 213-220. (in Hungarian)


NON - REFEREED ARTICLES    

LAJOS, P. (1994): "The RIT method", The Life and Science, 16. 486 - 487. (in Hungarian)

LAJOS, P (1999): "The stuttering less noticable during the play", New Mother, 11/11. 25. (in Hungarian)

LAJOS, P. (1999):The "Ritual therapy", Integration, Kecskemét, 2/2. 8. (in Hungarian)

LAJOS, P (1999) : "Motion, music, gesture, dance, fine arts and ritual. The Nonverbal Psychoterapies". Integration, Kecskemét, 2/9. 17. (in Hungarian)

 
PUBLISHED ABSTRACTS

LAJOS, P. (1991): "The Ritualinnovativ Therapy", (Eds.).: Premier Conference of European Therapy of Relaxation 110 -111.

LAJOS, P. (1991): "R.I.T. pour les enfants", E. Bagdy – M. Szőnyi (Eds.) Premier Congres Europeen de Therapie de Relaxation, 117 - 119.

LAJOS, P. (2000): "Application of "free association" drawings in the treatment of a stuttering boy". “Psychology 2000” Conference of National Sociaty of Psychology, Budapest, Hungary 262. (in Hungarian)

LAJOS, P. – LORIK, J. – ALFARO, K. (2003): Stuttering as a disability of linguistic functions. 4th World Congress on Fluency Disorders. Montreal, Canada. Inter¬national Fluency Association. 50. p.

LAJOS, P. (2007): The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.

Reichel, I. K. (USA), Scaler Scott, K. (USA), Myers, F.(USA), Bakker, K. (USA), Van Zaalen, Y. (Netherlands), de Touzet, B. (Argentina),  Busto, L. M. (Argentina), Diaz, C. L. (Argentina), Lajos, P. (Hungary), Makauskiene, V. (Lithuania), Miyamoto, S. (Japan), Bona, J. (Hungary), Haj-Tas, M. A. (Jordan), Bakhtiar, M. (Iran), Lilian, D. (South Africa), Shah, E. (Kenya), Barrett, H. (Uganda), Nanjaya, N. (Uganda), Kambanga, J. B. (Tanzania), Yasin, S. A. (Sudan), Ademola, G. S. (Nigeria) (May, 2011). The rise of global collaboration in exploring cluttering. The 9th World Congress of People Who Stutter, International Stuttering Association and 2nd Latin American Congress on Stuttering.18, 19, 20 and 21st of May 2011. Buenos Aires, Argentina. (in press)

Következő események


Nyelvvizsgaközpont

Sport a Károlin

Sport a Károlin

Youtube