Kommunikáció- és médiatudomány mesterképzési szakra felkészítő kurzus indul februártól

A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék ismét meghirdeti a kommunikáció- és médiatudomány mesterképzési szakra felkészítő kurzusát. A kurzuson való részvétel ingyenes, mindössze előzetes bejelentkezés

szükséges a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen. Lehetőség van arra, hogy csak egy-egy alkalomra látogassanak el, de akár minden alkalomra be lehet csatlakozni.

A kurzus tematikáját és alkalmait a lenti linken tekinthetik meg.
Kommunikáció- és médiatudomány MA előkészítő kurzus tematika

Várunk minden érdeklődőt!

 

Tematika

Kurzus címe:

 

Előkészítő kurzus Kommunikáció- és médiatudomány MA tanulmányokhoz

Teljesítés módja:

(írásbeli v. szóbeli vizsga, zárthelyi dolgozat, szem. dolgozat, beszámoló, stb.)

projektmunka. Minden hallgató választ egy témát a félév témái közül és ebből készít egy projektmunkát, amit a félév utolsó óráján mutat be.

Időpont (nap és órakezdés):

Kedd 18.00-20.00 207. terem

Oktató neve:

Berkes Péter, Bozsonyi Károly, Korpics Márta, Körösényi Dániel, Kutai Gergő, Németh László, Komáromi Tünde, Legéndy Kristóf, Spannraft Marcellina, Sütheő Péter

A tárgy rövid leírása:

A kurzus célja, hogy egy-egy előadás, gyakorlat idejére bemutassa azt, hogy milyen területek jelennek meg és milyen gyakorlati készségfejlesztés történik a kommunikáció- és médiatudomány mester szakon. Minden héten más előadó tartja a kurzust és röviden ízelítőt ad az érdeklődők számára, hogy az adott téma miért releváns a szakterület szempontjából és milyen tartalmakat lehet az adott témát lefedő kurzuson majd tanulni. A kurzus bizonyos előadásai elméletiek, de a mesterszak specializációba betekintést adó alkalmai inkább gyakorlati jellegűek. A létszámtól függően lehetőség nyílik az intézet médiaműhelyének kipróbálására is.

A félév órái

A kurzus órái:

Dátum:

Téma:

 

2019.02.05.

Regisztrációs hét

1

2019.02.12.

Korpics Márta: Csoportkommunikáció

2

2019.02.19.

Kutai Gergely: Professzionális vlogolás

3

2019.02.26.

Sütheő Péter: Projektmenedzsment

4

2019.03.05.

Legéndy Kristóf: Kultúra a modern és posztmodern korban

5

2019.03.12.

Berkes Péter: A PR helye a vállalati kommunikációban

6

2019.03.19.

Rádiózás

7

2019.03.26.

Komáromi Tünde: Kommunikáció a szakralitással

8

2019.04.02.

Németh László: A mestermunka készítés fortélyai

9

2019.04.23.

Körösényi Dániel: Forgatókönyvírás

10

2019.04.30.

Spannraft Marcellina: A nyelv mint világmodell

11

2019.05.07.

Bozsonyi Károly: Hogyan mérik a TV műsorok nézettségét? Mire jó Rating?

12

2019.05.14.

Korpics Márta: Zárás, értékelés, projektmunkák bemutatása

       

 


Kötelező irodalom:

1.

Szijártó Zsolt: A társadalmi kommunikáció a kultúraelmélet perspektívájából. In Béres-Horányi (szerk.) Társadalmi kommunikáció. Budapest, Osiris, 1999, 264-277

 

2.

Terestyéni Tamás: Kommunikációelmélet. A testbeszédtől az internetig. Budapest, AKTI – Typotex, 2006, 75-98. (4. fejezet, A nyelv)

 

3.

Castells, Manuel: Az évezred vége – az információ kora. Gazdaság, társadalom és kultúra III. kötet, 2007

 

4.

Szilágyi N. Sándor: Hogyan teremtsünk világot? Erdélyi Tankönyvtanács, Kolozsvár, 1997. 1-34. oldal.

5.

Bíró Yvette – Marie-Geneviéve Ripeau: Egy akt felöltöztetése, Budapest, 1996.

 

6.

Kovács András Bálint: Mozgóképelemzés, Budapest, 2009.

 

7.

Krippendorf, Klaus: A tartalomelemzés módszertanának alapjai. Budapest, 1995.

 

 

Ajánlott irodalom:

1.

Császi Lajos: Médiakutatás a kulturális fordulat után. 2008, Médiakutató, ősz

 

2.

Silverstone, Roger, Miért van szükség a média tanulmányozására? 2008, Budapest, Akadémiai Kiadó.

 

3.

Wellman, Berry-Halácsy Péter-Vályi Gábor (szerk.) Hatalom a mobiltömegek kezében, 2006, Budapest, Typotex.